tisdag 26 augusti 2008

Mer Frankrikebilder

Ovan: Bad i diskhon

Ovan: Bild från Compiègne, där Joakim har bott.


Ovan & nedan: Lille där Katrina var Erasmusstudent

Nedan följer lite bilder från slottet i Pierrefonds:Det var jättespännande, för de hade en massa folk i riddar-/prinsessdräkter och en stor svart häst. De höll på att spela in en TV-serie för äldre barn på slottet (som skulle föreställa Camelot). Serien var brittisk tror jag och skulle handla om den unge Merlin.

Tillägg 3/12 2008: Nu har jag hittat BBC's websida om TV serien - http://www.bbc.co.uk/merlin/#

Är den levande??


Bilder från den mysiga staden Rouen, där Joakim också har bott:
Ovan en kyrka som skall se ut som Jeanne d'Arcs hatt, tror jag...
Lite sneda och vinda hus...

Nedan följer lite bilder från Slottsparken i Versailles. Det var otroligt stort och pampigt och man kunde ha spenderat hur många timmar som helst där, bara med att traska omkring. Det var OLIDLIGT varmt denna dag och vi var törstiga och hade ont i fötterna, men det var ändå roligt att ha varit där. Joakim & jag får åka dit själva nån gång & köa för att komma in i slottet... Marie Antoinette lät uppföra en liten by som hon och hennes barn kunde roa sig vid i närheten av hennes palats. Jättegulligt!

Felicia & Alexandra tillbringade mycket tid i vagnen...
Ännu en rastplats, på väg hem:
Vi hade helt enkelt en fantastisk resa!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! :)

Villeosagamamman sa...

Jag är åxå jätteimponerad av er mod! Kul att se alla bilder. Det ser übermysigt ut.