onsdag 10 december 2008

Pepparkaksbak med små barn

På hemaftonen i måndags åkte stjärniga plastduken fram tillsammans med formar, kavlar mjöl och deg. Barnen satt förväntansfulla vid bordet och väntade:

Hurraaaa nu ska vi baka!
Felicia & Alexandra hjälptes åt med den stora kaveln.


Lycka är att få sprida ut mjöl över hela bordet, köket och sig själv...
Visst ser det ut som om vi hade en underbar, rolig, fridfull hemafton tillsammans - utan skrik & gråt eller skäll för en gång skull? Javisst! Det var jättemysigt faktiskt


(Jag behöver ju inte förstöra illusionen med att berätta att den ljuvliga friden tog slut efter typ 20 minuter då föräldrarna fick nog av att se mjölet yra och all deg kastas runt i hela köket...suck...Jag önskar mig mer tålamod i julklapp för jag tror det är slut på lagret här.)

Kvällens resultat:
Ganska lyckat ändå, eller hur?

4 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Om du får mer tålamod i julklapp så kan du väl vara snäll och berätta i vilken affär det köptes, så jag kan köpa en dos jag med. HELT slut här borta på dragspelsgatan är det!!

Anonym sa...

Ser jätteroligt ut! Och vilka fina pepparkakor det blev!

Anonym sa...

Ih hvor så det sjovt ud, og din ældste datter ligner dig utroligt meget.
Glædelig Jul!
Hilsen,
Dan, Tiffany, Jeffrey, Katrina og Anika

Unknown sa...

Helt fantastiskt! Att du ens orkade ge dig på det!! Det där med tålamod är bra att ha. Går att träna har jag hört...

kram kram, Dorro